Ako môže zeleň vo firme zvýšiť tržby?

Ľudia majú k zeleni prirodzene silný vzťah, ktorý môžete vo vašej firme využiť i na získanie klientov.

Všimli ste si, že všade kde sú ľudia sú i rastliny? Niekde ich priniesla pani, ktorej sa nezmestili do bytu a mala ich tak rada, že ich nedokázala vyhodiť.  Inde akosi kvetiny vždy boli a niekam ich dal niekto zámerne, lebo má kvety rád a páčia sa mu.


V nórskom nákupnom centre v Osle sa vedenie rozhodolo vysadiť nové rastliny. Po realizácii projektu bol medzi ľudí rozdaný dotazník, v ktorom sa 94% vyjadrilo, že nesúhlasia s tvrdením, že "Rastliny nemajú žiaden vplyv na kvalitu obchodného centra."

Napriek tomu, že sa nijako nezmenilo zloženie obchodov, ľudia po výsadbe zelene strávili nakupovaním v centre o 30-35 minút viac. Jednotliví obchodníci si tiež pochvaľovali zvýšené tržby.

 

Aj londýnska štúdia z roku 1995 potvrdila, že ľuďom sa páčia viac interiéri s izbovými kvetinami, ako bez nich. Návštevníci nemocnice boli po vysadení zelene na recepcii vyzvaní, aby opísali, ako na nich nová recepcia pôsobí.

 

          17% ľudí ju označilo za ozdobnejšiu                       

          17% za zaujímavejšiu

          17% za veselšiu

          16% za príjemnú

          na 15% pôsobila relaxačne

          na 11% menej stresujúco

          11% luxusnejšie

          na 11% čistejšie

          a na 8% tichšie.

 

Vo výskume nebola ani jedna negatívna odpoveď!

(Ref: “Human Responses to Interior Planting”, J.V. Stiles, PhD, Oxford Brookes University, 1995).

 

Najčastejší dôvod, prečo sa ľudia obklopujú rastlinami je teda ten, že sa im páčia. Ako živý prvok ich v interiéri posudzujú ďaleko hodnotnejšie ako hociakú inú dekoráciu.

Ak budete mať vo svojich priestoroch dostatok rastlín, budú ich vaši zákazníci a obchodní partneri vnímať ako luxusné, príjemné, krajšie, otvorené, priateľské, vkusné. A takýto obraz si vytvoria z prvého dojmu i o vašej firme.

Ruku na srdce, nie sú to vlastnosti firmy, s ktorou by ste chceli spolupracovať? Nie je to kaviareň alebo reštaurácia, kam by ste si išli na večeru, kaderníctvo, kde by ste si dali ostrihať vlasy?

V našich podmienkach je interiérová zeleň neopozeraný spôsob, ako sa odlíšiť od konkurencie a zaujať niečim netradičným, čo majú ľudia radi.
 

Mne samej sa stalo, že keď prišli na návštevu do Bratislavy priatelia, museli sme ísť na kávu do kaviarne, kde majú zelenú stenu - hoci je na opačnej strane mesta...

 


« Späť na zoznam